Typy souhlasů získávaných od klientů

<p><strong>1. Souhlas s&nbsp;oslovením za&nbsp;účelem marketingu</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>Pro&nbsp;účely využívání poskytnutých či jinak získaných údajů za&nbsp;účelem přípravy a&nbsp;oslovení s&nbsp;marketingovou nabídkou zpracovává skupina MONETA osobní údaje se&nbsp;souhlasem klienta. Při&nbsp;přípravě nabídky produktu nebo služeb mohou být využívány osobní údaje, které klient či další dotčená osoba sdělila skupině MONETA, informace o&nbsp;spotřebitelském chování a&nbsp;o&nbsp;dřívějších produktech či&nbsp;službách, které byly klientovi poskytnuty nebo o&nbsp;které měl zájem, a&nbsp;informace veřejně dostupné. Z&nbsp;těchto údajů je na&nbsp;základě analýzy a&nbsp;klientského profilu vytvářena konkrétní nabídka, která podle názoru a&nbsp;poznatků skupiny MONETA nejlépe odpovídá potřebám a&nbsp;možnostem daného klienta. Marketingová komunikace potom může probíhat veškerými běžnými způsoby, tzn.&nbsp;písemně, telefonicky, e-mailem, v&nbsp;prostředí Internet Banky či Smart Banky, na&nbsp;webových stránkách provozovaných členy skupiny MONETA a&nbsp;dalšími obdobnými kanály. </p> <p>&nbsp;</p> <p>Zpracování osobních údajů za&nbsp;účelem přípravy personalizované nabídky a&nbsp;její zaslání dotčené osobě probíhá na&nbsp;základě jejího souhlasu. Poskytnutí souhlasu se&nbsp;zpracováním osobních údajů za&nbsp;tímto účelem je vždy dobrovolné. Klient může souhlas neposkytnout, případně ho může kdykoliv později odvolat níže popsaným způsobem. </p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>2. Souhlas s nešifrovanou komunikací</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>Skupina MONETA mimo jiné komunikuje se&nbsp;svými klienty i&nbsp;pomocí SMS a&nbsp;e-mailu. Tyto kanály však MONETA nepovažuje za&nbsp;bezpečné, a&nbsp;proto se běžně využívá pouze se souhlasem klienta. Klient udělením souhlasu bere na&nbsp;vědomí, že&nbsp;MONETA nezaručuje ochranu obsahu zpráv zasílaných těmito způsoby proti možnému neoprávněnému přístupu třetích osob v&nbsp;průběhu jejich přenosu nebo při&nbsp;doručení.</p> <p>&nbsp;</p> <p>V určitých výjimečných situacích může skupina MONETA komunikovat s&nbsp;klientem prostřednictvím SMS a&nbsp;e-mailu i&nbsp;v&nbsp;případě, že&nbsp;klient souhlas s&nbsp;nešifrovanou komunikací neudělil. Z&nbsp;pravidla se bude jednat o&nbsp;situace, kdy&nbsp;dojde k&nbsp;zaznamenání neobvyklé aktivity klienta, která vykazuje znaky podvodného jednání. V&nbsp;takovém případě může skupina MONETA informovat klienta o&nbsp;takové aktivitě prostřednictvím SMS nebo e-mailu i&nbsp;bez&nbsp;udělení takového souhlasu. Dalším případem, kdy&nbsp;skupina MONETA komunikuje s&nbsp;klientem prostřednictvím SMS nebo e-mailu bez&nbsp;udělení souhlasu s&nbsp;nešifrovanou komunikací, je zasílání mobilního klíče pro&nbsp;přihlášení do&nbsp;internetového bankovnictví a&nbsp;potvrzení zadané transakce a&nbsp;poskytování služby Info Servis. Podstatou obou těchto služeb je právě zasílání určitých informací prostřednictvím SMS nebo e-mailu pro&nbsp;jejich nejrychlejší doručení klientovi. Poslední výjimkou je zasílání obchodních sdělení, pokud klient udělil souhlas s oslovením za účelem marketingu.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>3. Souhlas s TelcoScore</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>Za účelem ověřování bonity a&nbsp;důvěryhodnosti klienta skupina MONETA v&nbsp;některých případech využívá i&nbsp;tzv.&nbsp;TelcoScore. Tato služba spočívá v&nbsp;poskytnutí informací o&nbsp;bonitě a&nbsp;důvěryhodnosti uživatele služeb elektronických komunikací při&nbsp;žádosti o&nbsp;úvěrový produkt. Skupina MONETA ji využívá zejména u&nbsp;klientů, kteří doposud nemají úvěrovou historii u&nbsp;žádné banky, a&nbsp;MONETA tak nemá k&nbsp;dispozici dostatek informací o&nbsp;úvěruschopnosti a&nbsp;platební morálce klienta. V&nbsp;případě takového klienta MONETA může využít informace, které získá od&nbsp;operátora, aby&nbsp;dokázala posoudit, zda&nbsp;klient bude schopen splácet své závazky. Pokud klient skupině MONETA neudělí souhlas s&nbsp;TelcoScore, skupina MONETA tento způsob posouzení nepoužije. </p> <p>&nbsp;</p> Více informací o&nbsp;této službě lze získat například na stránkách Společnosti pro&nbsp;informační databáze,&nbsp;a.s., IČO:&nbsp;261&nbsp;18&nbsp;513, která tuto službu také zajišťuje. <p>&nbsp;</p> <p><strong>4. Souhlas s pořízením kopie dokladu totožnosti</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>Pro pořízení kopie dokladu totožnosti za&nbsp;účelem potvrzení identifikace je nezbytný souhlas klienta. Pokud s&nbsp;pořízením kopie identifikačního dokladu klient nebude souhlasit, zaměstnanci skupiny MONETA pouze zaznamenají nezbytné identifikační údaje. Nicméně v&nbsp;případě, kdy&nbsp;bude kopie dokladu se&nbsp;souhlasem klienta pořízena, mají již členové skupiny MONETA povinnost tuto kopii uchovávat po&nbsp;celou dobu trvání smluvního vztahu s&nbsp;klientem a&nbsp;také dalších 10&nbsp;let po&nbsp;jeho skončení. Tento souhlas je tedy jednorázový a&nbsp;nelze ho odvolat, respektive odvolání souhlasu nebude mít vliv na&nbsp;povinnost skupiny MONETA nadále uchovávat provedenou kopii.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Odlišným případem je identifikace klienta prováděná na&nbsp;dálku, například při&nbsp;zřizování účtu v&nbsp;online prostředí. V&nbsp;takovém případě je zákonnou povinností MONETA získat od&nbsp;klienta kopie (scany) dvou dokladů totožnosti. Jelikož se jedná o&nbsp;zákonnou povinnost MONETA, souhlas klienta není v&nbsp;takových případech vyžadován.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>5. Souhlas se zpracováním biometrických údajů</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>V případě podepisování dokumentů prostřednictvím podpisových tabletů skupina MONETA zpracovává biometrické údaje klienta. Zpracování biometrického podpisu skupinou MONETA probíhá vždy na&nbsp;základě souhlasu klienta. Bližší vysvětlení podstaty biometrického podpisu lze najít na&nbsp;www.moneta.cz v&sekci <a href="/dokumenty-ke-stazeni/vseobecne-dokumenty">Všeobecné dokumenty</a> v dokumentu „Informace o&nbsp;způsobech podepisování“. Biometrické charakteristiky jednotlivých podpisů klienta skupina MONETA využívá pro&nbsp;účely verifikace podpisu klienta na&nbsp;dokumentech oproti jeho uloženému biometrickému profilu v&nbsp;MONETA.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Biometrický podpis pak může být v&nbsp;konkrétních případech využit za&nbsp;účelem ochrany majetku klienta a&nbsp;skupiny MONETA a&nbsp;při&nbsp;zajišťování a&nbsp;uplatňování právních nároků. Takové zpracování však nebude probíhat na&nbsp;základě souhlasu klienta.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Biometrické údaje jsou zpracovávány skupinou MONETA po&nbsp;dobu trvání smluvního vztahu a&nbsp;následně 10&nbsp;let od&nbsp;skončení smluvního vztahu.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>6. Souhlas statutárního orgánu nebo vlastníka právnické osoby s&nbsp;nahlížením do&nbsp;registrů BRKI a&nbsp;NRKI</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>Skupina MONETA zpracovává osobní údaje statutárního orgánu nebo vlastníka v&nbsp;rozsahu bonity, důvěryhodnosti a&nbsp;platební morálky za&nbsp;účelem ochrany svých práv a&nbsp;k&nbsp;zajištění vzájemného informování oprávněných uživatelů BRKI a&nbsp;NRKI. Toto zpracování pobíhá vždy na&nbsp;základě souhlasu. Více informací o&nbsp;úvěrových registrech viz&nbsp;kapitola Úvěrové registry. </p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>7. Souhlas právnické osoby se&nbsp;sdílením údajů do&nbsp;NRKI</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>Skupina MONETA v&nbsp;rámci spolupráce s&nbsp;úvěrovými registry taktéž sdílí informace podléhající bankovnímu tajemství týkající se klientů – právnických osob. Sdílení probíhá za&nbsp;účelem zajištění vzájemného informování oprávněných uživatelů NRKI o&nbsp;bonitě, důvěryhodnosti a&nbsp;platební morálce tohoto klienta a&nbsp;k&nbsp;ochraně práv skupiny MONETA. Toto sdílení probíhá vždy na&nbsp;základě souhlasu právnické osoby. Více informací o&nbsp;úvěrových registrech viz&nbsp;kapitola „Úvěrové registry“.</p>